NYHEDER

Omfattende strømafbrydelse i området Hatting, Horsens, Juelsminde og Hedensted

Onsdag klokken 08.01 opstod der en kortslutning på stationen Hatting i Horsens. Den medførte en afbrydelse af 46.763 kunder i området Hatting, Horsens, Juelsminde og Hedensted. Indtil klokken ca.10 oplevede man i området en eller flere afbrydelser. I forbindelse med fejlretningen var der flere på hinanden uheldige sammenfald. Med undtagelse af en enkelt installation blev forsyningen normal igen omkring klokken 12.

Nogle installationer har i processen fået en spænding, der ligger over den såkaldte normspænding, og det kan medføre skader på el-apparater.

Hvis du har sådanne skader på dine el-apparater, skal du kontakte det forsikringsselskab, hvor du har en elskadeforsikring.

De intelligente el-målere, der er opsat i NRGi’s forsyningsområde, registrerer automatisk, hvis der har været overspændinger. NRGi vil gennemgå listen over målere, der har fået disse overspændinger. De berørte vil i løbet af den kommende uge få et brev fra NRGi, hvor der gøres rede for, hvad man skal være opmærksom på, og hvordan man skal forholde sig, hvis apparaterne har taget skade.

CLEVER åbner første Combo hurtiglade-station i Jylland

Elbiloperatøren CLEVER har netop sat strøm til den første hurtiglade-station i Jylland til opladning af de nye tyske elbiler fra Volkswagen og BMW på bare 25-30 minutter.

Åbningen af den nye hurtiglade-station er del af CLEVERs udrulning af 50 nye hurtiglade-stationer til Combo2 i 2014. CLEVER kan, som den eneste operatør i Danmark, tilbyde hurtigopladning af de nye tyske elbilmodeller Volkswagen e-up!, e-Golf og BMW i3.

Den nye hurtiglade-station bliver samtidig den første ladestation til elbiler, der etableres på en tankstation i Jylland, nemlig Shells servicestation på Silkeborgvej 4 i Aarhus. Det sker, som et led i en samarbejdsaftale CLEVER har indgået med Shell om at tanke el hos Shell.

Opladning, der følger bilerne
CLEVER har allerede et landsdækkende ladenetværk af hurtiglade-stationer, men indtil november 2013 har der kun været elbiler med CHAdeMO hurtigopladning på markedet i Danmark. Med Volkswagen og BMW’s nye elbiler kommer der nu også elbiler med Combo-hurtigopladning. Derfor udvider CLEVER nu med ladestationer, der passer til disse biler.

-CLEVERs strategi er at følge bilen. Og derfor sørger vi selvfølgelig for, som dansk elbiloperatør, at etablere opladning til alle de elbiler, der kommer på det danske marked. Det betyder, at du som elbilist altid kan være sikker på, at der er ladestandere eller hurtiglade-stationer i vores netværk, der passer til din elbil. Elbil og opladning går hånd i hånd, og derfor er det vigtigt, at vi har en ladeinfrastruktur, der skaber tryghed, siger Lars Bording, adm. direktør i CLEVER.

Hurtigopladning til Volkswagen og BMW
Aarhus Kommune har for nylig har bestilt en række Volkswagen e-up! elbiler med opladning fra CLEVER til brug i kommunens drift, og de vil nu kunne hurtigoplades i Aarhus, det samme kan BMW i3, som BMW netop har åbnet for salget af i Aarhus.

Ladestationen står i NRGi’s forsyningsområde. NRGi er et af de i alt fem forsyningsselskaber, der ejer elbiloperatøren CLEVER.

Primær opladning sker derhjemme
Størstedelen af al oplanding af elbiler foregår derhjemme eller på virksomhedens adresse, hvor der installeres en ladeboks i ens garage eller parkeringsplads.

-Vores ladenetværk gør det trygt at investere i en elbil. Den primære opladning vil dog for størstedelen af alle elbilister ske hjemme, og det er også den billigste løsning. Og den allerstørste fordel ved elbilen er, at man kan køre hjemmefra med en fuld opladt tank hver dag, fortæller Lars Bording, adm. direktør i CLEVER.

Fiberbredbånd fra NRGi på vej til Syddjurs

Syddjurs Kommune har givet grønt lys for fiberbredbånd i Syddjurs kommune. Borgmester Claus Wistoft hilser den udviklingsfremmende aftale velkommen, og starten på NRGi kampagnen er netop skudt i gang.

Syddjurs Kommune sagde i marts 2014 ja til etablering af fibernet, så institutioner, virksomheder og borgere nu har mulighed for at få en fiberbredbåndforbindelse fra 2014 og frem. Fiberbredbånd er en optisk fiberforbindelse med ubegrænset kapacitet til datatrafik, tv, telefoni, streaming og up-og download af filer.

Borgmester bakker op 100%
Borgmester Claus Wistoft er begejstret for, at Syddjurs nu får langt bedre muligheder for at udvikle området.
”Vi vil i den grad gerne have fiberbredbånd til kommunen og hilser alle tiltag, der kan udbrede fiber velkommen. Vi ser fiber som helt afgørende for udviklingen i området. Fiberbredbånd kan gøre det mere attraktivt både at blive og bosætte sig her. Digitale løsninger i hjemmet efterspørges i stigende grad, og mange ser det som en stor fordel at kunne arbejde hjemme fra. Fiberbredbånd kan også i høj grad fastholde og tiltrække virksomheder – for uden fiber kan virksomhederne ikke drive nogen ordentlig form for digital kommunikation med deres samarbejdspartnere. Fiberbredbånd er samlet set en vigtig faktor både for at stabilisere og styrke området. Som kommune ser vi det derfor som helt nødvendigt at indgå samarbejde med udbydere som NRGi. Det kan ikke understreges nok, hvor vigtigt det er i kommuner som Syddjurs at sige ja til fiber,” siger Claus Wistoft.

Kampagnen er i gang
Etableringen af fiberbredbånd i kommunen indledes med en kampagne med tilbud, der sendes ud i ugerne 19-25 til godt 4.000 husstande i Ebeltoft.
Sideløbende med kampagnen graves fiberbredbåndet ned af NRGis samarbejdspartner entreprenørvirksomheden Munck, der kan genkendes i bybilledet med NRGi veste. Der graves ikke i turisthøjsæsonen uge 28-31.

Borgerinformation
Borgere, der vil vide mere om fiber, tilbud og produkter kan gå ind på kampagnesiden: NRGi.dk/ebeltoft

Yderligere information om NRGi’s fiberudrulning i Syddjurs kan fås hos NRGi’s kommunikationschef Per Svendsen på 2066 31 15

Green Tech Center indgår klimapartnerskab med NRGi

Vejles nye kraftcenter for greentech-aktiviteter vil udvikle løsninger i nyt samarbejde med det østjyske energiselskab NRGi.

En fælles vision om at agere miljø- og energibevidst og fremme udviklingen af nye innovative metoder, som kan mindske både den lokale, nationale og globale miljøbelastning, har gjort det oplagt for Green Tech Center og NRGi at indgå et klimapartnerskab.

- Vi har gennem et stykke tid fulgt udviklingen hos Green Tech Center og er imponerede over centerets engagement og potentiale. Det er oplagt for NRGi at komme tættere på denne udvikling og i samarbejde med Green Tech Center være en del af fremtidens innovative muligheder. Vi ser frem til et stærkt klimapartnerskab, som har mange muligheder i fremtiden, siger Søren Sørensen, administrerende direktør i NRGi.

Green Tech Center, der indvies officielt 24. juni i år, er et nyt videncenter for forskning, produktudvikling og kommercialisering af grøn energiteknologi. Centret baserer sit virke på et såkaldt “triple helix” samarbejde mellem forskere, myndigheder og virksomheder.

Green Tech Center består af et innovativt kontorhus med testfaciliteter og 200 arbejdspladser, der for længst er lejet ud, et Green Tech Lab, værkstedsfaciliteter, undervisningsfaciliteter og demonstrationsfaciliteterne Green Tech Home og Office. Desuden indeholder Green Tech Center en Park med unikke muligheder for at teste forskellige former for produktion, opbevaring og udnyttelse af vedvarende energi.

Den fælles vision er at fremme udviklingen af nye innovative metoder og procedurer som kan mindske både den lokale, nationale og globale miljøbelastning. I praksis kommer det til at foregå i tæt samarbejde med erhvervsliv, eksperter, forbrugere og beslutningstagere, understreger direktør for Green Tech Center Jørgen Andersen, der ligeledes glæder sig over det nye partnerskab.

- Med NRGi’s ekspertise og viden i ryggen, er vi kommet et skridt tættere på målet, siger han.

FAKTA om Green Tech Center, Vejle
Green Tech Center er et levende laboratorium og vindenscenter, hvor virksomheder, forsknings-/uddannelsesinstitutioner og myndigheder samarbejder om at udvikle, demonstrere og kommercialisere grønne energiløsninger. Målet er at skabe vækst, innovation, eksport, global videndeling og arbejdspladser samt fremme nationale klima- og energiplaner. Investorerne bag Green Tech Center er Lysholt Erhverv (Bagger-Sørensen og Hanssen familierne), Insero Fonden samt CASA A/S.

Green Tech Center ligger i Vejle Nord og indvies 24. juni 2014.

Waoo! har for tredje år i træk de mest tilfredse kunder

Waoo! får for tredje år i træk en ubestridt topplacering i internetkunders vurdering af deres udbyder.

Det er den uafhængige rådgivningsvirksomhed Loyalty Group, som har målt danskernes tilfredshed med deres internetleverandør. Undersøgelsen BrancheIndex Internet 2014 viser, at Waoo! igen i år ligger milevidt foran alle andre leverandører på vigtige parametre som stabilitet, hastighed og værdi for pengene.

Hos Waoo! glæder administrerende direktør Jørgen Stensgaard sig over, at Waoo! formår at fastholde den høje kundeloyalitet og det gode image blandt sine kunder.

”Det er jo det allervigtigste for en virksomhed, at kunderne har lyst til at blive hos dig. Og undersøgelsen dokumenterer, at vores internetkunder virkelig er tilfredse med det, vi kommer med. Stabilitet og hastighedsgaranti er to faktorer, som virkelig betyder noget for kunderne – og det kan vi levere takket være det lynhurtige fiberbredbånd, ” siger Jørgen Stensgaard, administrerende direktør i Waoo!.

Erhvervsstyrelsens Telestatistik 2. halvår 2013, som netop er udkommet, viser med stor tydelighed, at danskerne har fået øjnene op for fiberteknologi. Andelen af fiberbredbånds- abonnementer er steget med hele 24 % bare inden for det seneste år, viser statistikken.

Men teknologien er ikke den eneste grund til, at Waoo! endnu en gang ligger i top. Det er Waoo!’s evne til at holde ord, som giver fiberbredbåndsselskabet sin helt særlige position på markedet, vurderer Mikkel Korntved, der som administrerende direktør for Loyalty Group er ansvarlig for undersøgelsen.

”Man skal som virksomhed generelt være varsom med at love for meget, for man kan dermed let komme til at skuffe kunderne. Dette er før set i denne branche. Men Waoo! formår at holde hvad de lover, hvorfor kunderne også udtrykker, at de får en høj værdi for pengene hos Waoo!. At Waoo! så af tekniske årsager formår at levere en højere og mere stabil hastighed end langt de fleste af de andre udbydere, er faktisk sekundært. Det handler først og fremmest for de andre udbydere om ikke at love mere, end de rent faktisk kan holde”, siger Mikkel Korntved, Administrerende direktør for rådgivningsvirksomheden Loyalty Group.

Hos Waoo! er man meget opmærksomme på netop denne årsag til kundernes loyalitet.

”Vi tager vores hastighedsgaranti meget alvorligt. Vi lancerer kun produkter, som vi kan stå 100 % inde for. Når vi åbner op for vores nye hastighed på 500/500 Mbit/s den 1. maj, er den selvsagt også dækket af samme komplette hastighedsgaranti som fx vores 50/50 Mbit/s og 90/90 Mbit/s, ” siger Jørgen Stensgaard.

Fakta
BrancheIndex Internet og Loyalty Group

BrancheIndex Internet er en ud af en række brancheundersøgelser, som det uafhængige Loyalty Group gennemfører årligt. Formålet er at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet over for deres internetudbyder.

BrancheIndex Internet er gennemført i marts måned 2014 via et webbaseret spørgeskema, som blev sendt til et udvalg blandt Loyalty Groups panel på mere end 130.000 emner. 2900 privatkunder har deltaget i BrancheIndex Internet 2014 og vurderet deres internetudbyder på centrale områder som service, produkter og markedsføring.

Silkeborgs havnefront får nyt liv

Onsdag den 30. april indvier Silkeborg Kommune den nye havnefront, der skal skabe liv og glade dage med specialdesignede møbler.

Silkeborg Kommune ønskede at forskønne havneområdet med ny promenade, prydende gadetræer og bedre opholdsmuligheder ved vandet. Havnen er et yderst velbesøgt turistområde, hvor der er oplevelser omkring Hjejlen, kammerslusen, kanoudlejning og iskiosker. Den vestlige del af havnen understøttede ikke det fine liv, der er ved vandkanten, men var mere præget af biler, trafik og parkering.

For at styrke oplevelserne ved vandet er området blevet indrettet med en bred promenade, kørebanen er blevet ensrettet og stedet er forskønnet med bænke, gadetræer, cykelparkering, kunstneriske elementer og ikke mindst et stort, unikt multimøbel specialdesignet til stedet.

Multimøblet er designet og produceret i et samarbejde mellem Silkeborg Kommune og VEKSØ, NRGi. VEKSØ er kendt for klassisk byrumsinventar i høj kvalitet og har stor fokus på at skabe liv med møblerne, samtidig med at bevare respekten for omgivelserne.

- Multimøblet er skabt for at beskytte de store flotte egetræer og for at skabe nye utraditionelle opholdspladser ved vandet. I dag er biler erstattet af mennesker. I stedet for at parkere sin bil kan man parkere sin cykel og spise madpakke, tage et hvil, læse en bog eller lege med børnene med den fantastiske udsigt over vandet. Et nyt og særligt byrum er skabt til fornøjelse for byens borgere og turister, siger Birgit Holst, landskabsarkitekt ved Silkeborg Kommune.

Årsregnskab for NRGi 2013

NRGi fik i 2013 et samlet resultat før skat på 221 MDKK. Samlet set lever indtjeningen op til forventningerne, og det er på niveau med sidste års resultat.

NRGi’s administrerende direktør Søren Sørensen betegner resultatet som tilfredsstillende overordnet set.

- NRGi’s produktpalette tilpasses løbende de behov, der er i markedet, og den giver muligheder for at tænke i helheder og bæredygtighed. NRGi fokuserer både på energieffektivisering, produktion af vedvarende energi og innovative produkter til både byrum, erhvervsliv og husholdning. Resultatet i 2013 er nået trods et afdæmpet økonomisk klima og en intens konkurrence på de markeder, som NRGi befinder sig på. Særligt tilfredsstillende er det, at Rådgivningsdivisionen efter fokuseringen på bygherrerådgivningen nu bidrager med positive tal. Tilgang af landsdækkene kunder og øget salg af gadelys til kommuner bidrager til, at Installationsdivisionen trods et hårdt konkurrencepræget marked har øget både omsætning og indtjening. I Infrastrukturdivisionen mærker man en øget interesse for fibernettet på grund af den hurtigt voksende bredbåndsteknologi, og der har året igennem været fokus på, at give kunderne attraktive services samtidig med, at arbejdsprocesserne er effektiviseret yderligere. Der har i 2013 været et solidt afkast af de finansielle investeringer.

De regulatoriske rammer for elforsyningen er under forandring, og salg af el til ejerne er påvirket heraf. Ændrede krav til datahåndtering har i 2013 været ressourcekrævende for NRGi, men selskabet står nu godt rustet til at håndtere de udfordringer, som kommer med de nye rammer.

Der er udfordringer i Produktsalgsdivisionen, hvor services til byrummet, trafik og cyklisme ikke har givet det forventede afkast, hvorfor det ledelsesmæssige fokus i 2014 vil være rettet mod en markant større lønsomhed på dette forretningsområde.

Selskabets formand Søren Egge Rasmussen konstaterer, at året 2013 har givet et afkast på niveau med sidste år, og det er tilfredsstillende, når man på samme tid kan konstatere, at ejerne har haft konkurrencedygtige priser samt en meget høj tryghed i leveringen af el. NRGi har endvidere i 2013 udbetalt en rabat på 83 MDKK til sine andelshavere. Formanden glæder sig over disse forhold, der alle efterspørges af selskabets ejere

Søren Egge Rasmussen fortsætter - NRGi står overfor nogle meget store investeringer dels i infrastrukturen på el- og fibernettet og dels i den forventede kystnære vindmøllepark i Århus Bugten. På trods af dette opretholdes rabatten efter de principper, der i 2011 blev godkendt af Repræsentantskabet. Det betyder, at der i perioden fra den 1. juli 2014 – 30. juni 2015 udbetales en rabat på omkring 107 MDKK, hvilket er på niveau med det beløb, der er blevet udbetalt året før.

De godkendte udbetalingsprincipper deler årets overskud således, at der sikres en rimelig udvikling i NRGi’s kapitalberedskab for at sikre virksomhedens fortsatte udvikling og dels udbetaling af en rabat til andelshaverne baseret på virksomhedens driftsresultater. Det er særdeles positivt, at NRGi både kan udbetale rabat og være et stærkt andelsselskab i lokalområdet. NRGi skal være med til at præge udviklingen i den bæredygtige retning og understøtte målsætningerne fra landets energipolitik, slutter Søren Egge Rasmussen.

MDKK Årsresultat
  2012 2013
Omsætning 2.359 2.355
Resultat før af- og nedskrivning (EBITDA)      280 256
Resultat af primær drift (EBIT) 42 54
Resultat før skat (EBT) 221 221

 
Årsrapporten
, hvori CSR rapporten er integreret, kan fra den 25. april ses i fuld udstrækning på www.nrgi.dk.

På repræsentantskabsmødet den 24. april blev Christine Viemose, Elsebeth Terkelsen og Hans Pedersen genvalgt til bestyrelsen. Ulrik Kragh blev nyvalgt, og erstatter Dirk Vandekerckhove, der ikke genopstillede.

På det efterfølgende bestyrelsesmøde blev Søren Egge Rasmussen genvalgt som formand, og Jens Myrup Pedersen blev genvalgt som næstformand.

Yderligere informationer kan fås hos selskabets formand Søren Egge Rasmussen 22 15 64 72, eller hos administrerende direktør Søren Sørensen på 20 69 30 01.

NRGi sparede 82.000.000 kWh i 2013

I 2013 realiserede NRGi 82 mio. kWh i energibesparelser, primært ved at give tilskud til energibesparende projekter til både private- og erhverv.

Hvert år er det pålagt de danske energiselskaber at realisere et antal kWh i energibesparelser. Det er netop opgjort, at NRGi i 2013 realiserede 82 millioner kWh. Det er primært nået ved at give tilskud til energibesparende projekter – både hos private og virksomheder. Man kan søge tilskud til projekter, inden de sættes i gang, og for virksomheder kan det betyde tilskud helt op til en million kroner.

- Vi har ydet tilskud til alt fra Ejerforeningen Herman Bangs Have på Frederiksberg til Terma i Lystrup. Det er fra mindre belysningsprojekter med besparelser på 90.000 kWh til store ventilation- og trykluftsanlæg med besparelser på 900.000 kWh, fortæller Morten Wind Andersen, afdelingsleder i Energibesparelser, NRGi Net.

I 2012 blev 2/3 af tilskuddet til private givet til solceller, men det marked er gået helt i stå. Til gengæld er der en stigende interesse for varmepumper og biobrændsel (for eksempel hvis man skifter fra olie- til halmfyr).

- Vi har besluttet os for at målrette tilskuddet til private, så det gives til projekter inden for vedvarende energi, primært varmepumpe og biobrændsel. Vedvarende energi er en god investering for mange, og vi kan yde et betragteligt tilskud. Vi har givet tilskud på op til 10.000 kroner, så det kan sagtens være 10 procent af investeringen, siger Morten Wind Andersen.

Store virksomheder er fuldstændig bekendt med ordningen, som tilbydes af alle energiselskaber, men for undersøgelser viser, at mindre virksomheder og private boligejere enten ikke kender til muligheden eller giver op på forhånd.

- Det er ikke omstændeligt at søge tilskud, så hvis man ligger inden for rammerne, så kan det næsten ikke betale sig at lade være. Vi oplever, at især små- og mellemstore virksomheder fejlagtigt tror, det er en uoverkommelig proces, så dem forsøger vi at oplyse om muligheden. Det vigtigste er, at man søger, inden projektet sættes i gang, siger Morten Wind Andersen.

Kontaktinfo:
Morten Wind Andersen, afdelingsleder Energibesparelser, NRGi Net
mwa@nrgi.dk / 2084 1334

NRGi sælger TTS til SWARCO

SWARCO NORDIC, der er markedsleder i det nordiske ITS-marked, har pr. 31. marts 2014 overtaget den største danske konkurrent TTS A/S, som hidtil har været ejet af den danske energi-koncern NRGi. I praksis er det SWARCO Danmark A/S, der overtager TTS A/S. Aktiviteterne videreføres under nav-net SWARCO Danmark A/S, der indgår i den østrigske SWARCO-koncern - grundlagt og ejet af Man-fred Swarovski og i dag repræsenteret i mere end 80 lande og med 2.500 medarbejdere.

Nordisk styrke
SWARCO Danmark indgår i SWARCO NORDIC, som i dag beskæftiger 210 ansatte i Danmark, Sve-rige, Finland og Norge.

”Vi har længe ønsket at styrke vores position i det danske marked, og gennem opkøbet af TTS har SWARCO fastslået sin position som en stærk og langsigtet aktør på såvel det danske som det nordi-ske ITS-marked. Vi har haft en kontinuerlig stærk vækst gennem de sidste 10 år, og vi er overbeviste om, at overtagelsen af TTS vil styrke SWARCO’s position i forhold til fremtidig vækst og lønsomhed,” siger adm. direktør Hans Petter Ødegaard, SWARCO Nordic.

Den stærkeste ITS-leverandør i Danmark
”Gennem opkøbet af TTS har SWARCO fastslået sin position som den stærkeste og mest udviklings-orienterede ITS-leverandør på det danske marked og dermed som kundernes bedste og sikreste medspiller i udviklingen af fremtidens infrastruktur,” siger adm. direktør Søren Kolding, SWARCO Danmark.

”ITS-markedet er i vækst, og kompleksiteten og kravene til løsningerne er stadigt stigende. Vi kender alle de voldsomme udfordringer i forhold til bedre trafikafvikling, øget sikkerhed på vejene og ikke mindst bestræbelserne på at reducere miljøbelastningen på vejene. ITS dækker over en lang række intelligente løsninger og teknologier, der kan være med til at håndtere disse udfordringer, og nye løs-ninger er hele tiden på tegnebrættet”, siger Søren Kolding.

”SWARCO Danmark ønsker at være i front i denne udvikling, og i forhold til den ambition er overtagel-sen af TTS vigtig, fordi den har tilført os kompetencer og volumen, som vil fasttømre SWARCO’s posi-tion som den førende vidensvirksomhed inden for ITS på det danske marked,” fastslår Søren Kolding.

Synergi og bedre løsninger for kunderne
Effekten af overtagelsen vil være synergi på en lang række felter og dermed bedre løsninger til kun-derne. For TTS og SWARCO supplerer og kompletterer hinanden på en række strategiske parametre – lige fra produkter og kunder til marked og medarbejdere, hvilket vil styrke SWARCO’s position og handlemuligheder i markedet.

”Det er SWARCO’s mål, at kunderne skal opleve overtagelsen som et positivt initiativ, der giver mulig-hed for udvikling af de bedste løsninger til gavn for kundernes drift og økonomi. Det fordrer intelligente løsninger af høj kvalitet og med en optimal kombination af design, pris og ydeevne,” siger Søren Kol-ding.

NRGi, der nu sælger TTS A/S, glæder sig over, at kunne sælge til en virksomhed, der kan sikre fortsat fremgang for selskabet, som NRGi har været ejer af siden 2008.

”Vi har set på mulighederne for at finde en partner, som vil være i stand til at fortsætte videreudviklin-gen af TTS, og vi har vurderet, at SWARCO vil være det bedste match. Og vi glæder os også over, at vi i fremtiden udbygger vores samarbejde med SWARCO Danmark betydeligt, således at vores instal-lationsvirksomhed EL:CON i fremtiden skal udføre endnu flere opgaver sammen med SWARCO Danmark”, siger adm. direktør Søren Sørensen, NRGi.

Store muligheder for alle parter
Med opkøbet får SWARCO mulighed for at styrke positionen på det danske marked samt styrke med-arbejdernes og virksomhedens udvikling af viden og kompetencer.

”Med SWARCO’s overtagelse sikres TTS stabilitet og optimal udnyttelse af virksomhedens kompeten-cer, kapacitet og konkurrenceevne,” påpeger Søren Kolding.

TTS beskæftiger i dag 35 medarbejdere mod SWARCO Danmarks 39 medarbejdere. Medarbejderne fra TTS’s kontor i Glostrup flyttes til SWARCO’s kontor i Skovlunde, hvorefter SWARCO fremover betjener kunderne fra henholdsvis Skovlunde og fra TTS’s nuværende adresse i Odense.

NRGi er stadig Danmarks mest digitale energiselskab

For andet år i træk er NRGi kåret som den energivirksomhed, der udnytter de digitale muligheder bedst. Analysen fra Det Digitale Sundhedstjek blev offentliggjort i går.

For femte gang har MyResearch udarbejdet Det Digitale Sundhedstjek – denne gang blandt 375 danske virksomheder. Analysen kigger på, hvordan virksomhederne udnytter de digitale muligheder og lægger vægt på seks hovedområder; Sociale medier, mobil, dialog, on site features, e-handel og online markedsføring. Her blev NRGi topscoren i energibranchen.

- Vi er meget stolte over, at vi igen kan kalde os det mest digitale energiselskab i Danmark. Jeg ser det som et resultat af vores systematiske arbejde med de digitale platforme i hele virksomheden. Et arbejde som blandt andet er med til at bidrage til øget fokus på energioptimering blandt både virksomheder og private. Bedre udnyttelse af de digitale muligheder er et af de væsentligste elementer, når det handler om at optimere fremtidens energiforbrug i samfundet, siger Søren Sørensen, administrerende direktør, NRGi.

- Der er ingen tvivl om at arbejdet med de digitale platforme er meget vigtige for NRGi. Vi arbejder derfor målrettet mod at øge indsatsen med både dialogskabende værktøjer som Facebook og Twitter og mere serviceorienterede værktøjer som vores aktive søgefunktion, vores app og vores online selvbetjeningsmodul, hvor man kan følge sin regning og sit elforbrug nøje, siger Christian Bogh, Kommunikationschef, NRGi.

Du kan opleve det digitale NRGi på blandt andet NRGi.dk, Facebook, Twitter og fanuniverset NRGi for fa’n, der findes på både mobil og Facebook samt vores NRGi App, der kan downloades til både iOS og Android.

Kontantinfo:
Søren Sørensen, administrerende direktør, NRGi
Tlf.: 2069 3001

Christian Bogh, koncernkommunikationschef, NRGi
Tlf.: 4133 8086